Ученички парламент

Ученички парламент је законом загарантована формална институција, која ученицима омогућава демократски начин удруживања ради заступања интереса свих ученика у школи, као и учешће ученика у доношењу одлука које се њих непосредно тичу.

  • Парламент чине по два представника сваког одељења у школи.
  • Чланови парламента бирају ученици одељенске заједнице сваке школске године.
  • Чланови парламента бирају председника.
  • Парламент бира два представника ученика која учествују у раду школског одбора, односно проширеног сазива школског одбора у складу са чланом 57 бр. 3.
  • Програм рада парламента саставни је део годишњег плана рада школе.
  • Ученички парламент школа могу се удружити у заједницу ученика парламента.

План и програм рада парламента:

1. Давање мишљења и предлога стручним органима, школском одбору, савету родитеља и директору.

  • Правилима понашања у школи
  • Мерама безбедности ученика
  • Годишњем плану рада
  • Школском развојном плану
  • Школском програму
  • Начину уређивења школског простора
  • Избор уџбеника
  • Слободним наставним активностима
  • Учешће у спортским и другим такмичењима
  • Организацији свих манифестација ученика у школи и ван ње

2. Разматрање односа и сарадње ученика и наставника, васпитача или стручих сарадника и атмосфере у школи.

3. Обавештавање ученика о питањима од посебног значаја за њихово школковање и о активностима ученичког парламента.

4. Предлагања чланова стручног актива за развојно планирање из реда ученика.

5. Активног учешћа у процесу планирања развоја школе и самовредновању школе.

ЦИЉЕВИ :

  • Остваривања слобода ученика: говора, изражавања сопственог мишљења, удруживања
  • Остваривање сопствених права, не угрожавајући права других
  • Развијање демократских знања и вредности, кроз прихватање различитости
  • Оснаживање младих за доношење заједничких одлука прихватљивих за све стране
  • Поспешивање личног развоја ученика
  • Развијање самопоуздања и личне одговорности
  • Развијање спремности за прихватање различитости, развијање самоконтроле, објективности и реалности
  • Остваривање боље комуникације, уважавања, поштовања, активног слушања
  • Побољшање атмосфере и живота у школи
  • Развијање колективног односа и партнерства са наставницима, стручним сарадницима, директором, родитељима
  • Оснаживање младих за боље разумевање потреба и проблема својих вршњака, као и прихватање верских, расних, националних, имовинских и полних различитости
  • Оснаживање младих за покретање и учествовање у пројектима у сарадњи са органима школе и локалном заједницом
  • Боља информисаност ученика

ИСХОДИ:

За ученике:

  • Остваривање права гарантованих међународним и националним документима
  • Прихватање права и одговорности
  • Уважавање личности ученика
  • Свестран развој ученика
  • Искуство тимског рада
  • Учење о различитости и недискриминаторском понашању
  • Јасна и благовремена информисаност свих ученика
  • Могућност утицаја на одлуке битне за ученике
  • Квалитет сарадње између ученика и наставника
  • Веће задовољство радом и животом у школи

За школу и наставнике:

  • Боља сарадња и комуникација са ученицима
  • Упознавање са жељама и потребама ученика
  • Подела обавеза и одговорности
  • Уштеда у времену проведеном на развијању осећаја за ред и дисциплину
  • Лакша адаптација напромене
  • Веће задовољство радом и животом у школи

За родитеље:

  • Деца одговорна, свесна својих могућности, спремнија на бољу комуникацију
  • Лакше идентификовање потреба свих страна
  • Боља сарадња и задовољство школским процесом
  • Смањење броја конфликтних ситуација и успешније њихово решавање
  • Активно укључивање у школски процес

За локалну заједницу:

  • Лакше упознавање са потребама ученика и адекватно прилагођавање локалних акција
  • Лакша и боља информисаност о животу у школи
  • Боља расподела наменских средстава
  • Могућност двосмерне комуникације ради реализације заједничких циљева
  • Побољшавањем рада школа доприноси побољшању квалитета живота у локалној заједници

Stalna veza (link) ka ovom članku: https://www.nts.edu.rs/ucenicki-parlament/